Valsts meža dienests līdz ar strukturālajām pārmaiņām attīstīs klientu servisu un savus e-pakalpojumus. Savas darbības stratēģijā nākamajiem gadiem, kā vienu no prioritātēm, dienests ir noteicis radīt izcilu klientu pieredzi, saņemot pakalpojumus.

Domājot par klientu ērtībām, Valsts meža dienests (VMD) uzlabo savus e-pakalpojumus, paredzot līdz 2027. gada nogalei nodrošināt visu meža īpašniekiem un medniekiem domāto pakalpojumu pieprasīšanu un saņemšanu attālināti informācijas sistēmā “Meža valsts reģistrs”. Lai pakalpojumu saņemšanu padarītu iespējami vienkāršu, līdz 2023. gada pavasarim Meža valsts reģistrā izveidos tieši klientiem paredzētu darba vidi.

Līdz ar VMD strukturālajām pārmaiņām tuvāko mēnešu laikā tiks izveidota Klientu apkalpošanas daļa, uzlabojot komunikāciju ar klientiem un apkalpošanu. Konsultācijas varēs saņemt gan pa telefonu, e-pastā un arī klātienē. Klientu apkalpošana klātienē turpmāk notiks visos līdzšinējos klientu apkalpošanas centros (mežniecībās), to skaitu šobrīd nav plānots samazināt.

VMD pakalpojumu attīstība ir vērsta uz administratīvā sloga mazināšanu, veicinot klientu pašapkalpošanos. VMD speciālisti klientiem sniegs visu nepieciešamo atbalstu pakalpojumu pieprasīšanai attālināti, tajā skaitā klientu apkalpošanas centros būs pieejami datori un VMD speciālisti klientiem palīdzēs pieprasīt pakalpojumus Meža valsts reģistrā. Vienlaikus klientiem, kuriem kādu iemeslu dēļ nebūs iespējams izmantot VMD e-pakalpojumu, būs iespēja pakalpojumus pieprasīt, dokumentus iesniedzot papīra formātā, kā to paredz normatīvie akti. Šāda iespēja tiks nodrošināta arī pēc 2023. gada 1. jūlija.

VMD sniegtais atbalsts klientiem darbam tiešsaistē Meža valsts reģistrā būs arī būtisks ieguldījums personu e-prasmju apgūšanai, kas palīdzēs saziņā ar citām valsts pārvaldes iestādēm no 2027.gada, kad uz saziņu e-vidē paredzēts pāriet visām valsts un pašvaldību iestādēm.

VMD savu darbu turpmāk plāno dienesta darbības stratēģijā 2021. – 2027. gadam izvirzīto mērķu sasniegšanai. Darbības stratēģiju apstiprinājusi Zemkopības ministrija, un tās izstrādē piedalījušies visi VMD vadošie darbinieki. Stratēģija noteiktas VMD vērtības, kuru ieviešana dzīvē ir iestādes primārais uzdevums. Šīs vērtības ir komanda, kur cilvēki un viņu sadarbība ir vērtīgāka par rīkiem un priekšrakstiem; klienti, kam ikreiz izcila pieredze ir vērtīgāka par dienesta sekošanu likuma burtam; rezultāts, kad reāli atrisinātas lietas ir vērtīgākas par sekošanu procedūrām; izaugsme, jo viena jauna, izmēģināta lieta ir vērtīgāka par simts prātojumiem.